Skapa egna böcker

Med Book Creator kan vi skapa egna böcker på förskolan.En app som är intuitiv och lätt att förstå där man skapar böcker med egna bilder.Det kan bli en bok från prommenaden, sandlådan eller utflykten!!!!Att barnen inte kan skriva är inget hinder man kan med ett enkelt kick spela in tal eller lägga till musik.Det ska bli spännande att se vad som kommer att skapas.

Det finns en gratis app som heter Scribble Press där man också kan skapa e-böcker men den har ingen funktion där man kan lägga till tal eller ljud.Man kan rita med en mängd oliak pennor och färger, lägga till stickers och infoga egna bilder eller ta en bild under skapandet.

Om LEnaNorgren

Jag jobbar som förstelärare i IT och digitala verktyg i Umeå kommun på Storsjöskolan i Holmsund. Jag har en bakgrund som förskollärare i begynnelsen efterhand jobbade jag på fritids för att parallellt läsa it kurser på Umeå universitet och slutligen ta en lärarexamen i de tidigare åren!!! just nu är jag klasslärare i en tvåa. Har ett brinnande intresse för att lära och tycker det är spännande hur kunskap uppstår samt drivs av min nyfikenhet. Har ett motto: o...o...o...möjlighet, det finns alltid flera möjligheter, se dessa!
Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar